Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2-takt blok met cartersmering' (ID 63430).
De reply is geschreven door _3s_ (UserID 10287) op 4-1-2011 10:05.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
Ik help de mensen hier ff op weg
zoek ff naar de diesel tweetakt, is in feite een viertakt met een inlaatklep bovenin en een uitlaatpoort onder in de cilinder
op het moment dat de uitlaat gassen weg kunnen (zuiger onderin) wordt door middel van een compressor lucht via de inlaatklep in de cilinder geblazen, die gaat dicht, zuiger gaat omhoog en de brandstof wordt erin gespoten vanuit de inspuiting in de kop *BOEM* en de zuiger gaat weer naar beneden
al met al is er een reden voor waarom ze dit alleen toepassen op zeer grote motoren, de redenen die ik kan bedenken zijn:
1. het geheel wordt te groot voor kleine voertuigen
2. te laag rendement, dus er zijn betere alternatieven voor kleine voertuigen/wordt pas rendabel bij zeer groot formaat
Dit bericht is gewijzigd door Uncle BLAM op 4-1-2011 om 8:40 uur.
Naar mijn weten heeft de tweetakt diesel de uitlaat ook van boven, in de vorm van een klep.
En ik denk ook dat de tweetakt diesel een groter rendement heeft dan aan gewone tweetakt. Bij de diesel wordt namelijk met lucht "gespoeld", en bij de gewone tweetakt met mengsel, waardoor er via de uitlaat onverbrand mengsel verdwijnt.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved