Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2-takt blok met cartersmering' (ID 63430).
De reply is geschreven door Vets_Tom (UserID 13814) op 4-1-2011 0:14.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
poorten maken waardoor je naar binnen kunt blazen.
na 3/4 van de arbeid open je kleppen in de kop, en laat je de zuiger een aantal poorten rondom in de cilinderwand openen , door de poorten blaas je verse lucht in de cilinder welke de uitlaatgassen verdrijft door de kleppen in de kop. evt laat je de kleppen iets eerder sluiten als de poorten waardoor je ook nog iets druk kunt zetten in de cilinder. zodra de kleppen gesloten zijn kun je brandstof injecteren in de cilinder.
ja je bent poorten nodig. maar deze hoeven niet in contact te staan met het carter.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 3-1-2011 om 22:38 uur.
kijk we zitten weer netjus bij het tweetakt diesel principe. Het is allemaal mogenlijk alleen nu nog klein en krachtig. Aangezien tweetakt diesels 200omw/min draaien en dan is het spoelen geen probleem echter hoe harder je draait hoe slechter het gaat.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved