Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2-takt blok met cartersmering' (ID 63430).
De reply is geschreven door crossgek (UserID 7636) op 3-1-2011 22:37.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



heeft niks met commercieel te maken, het gaat gewoon niet

bij een viertakt gaat de zuiger omhoog om uitlaatgassen weg te drukken, of om mengsel te comprimeren, en omlaag door een ontbranding of om mengsel aan te zuigen

hoe wil je dat in 2 slagen gaan doen? zonder poorten gaat dat niet lukken


poorten maken waardoor je naar binnen kunt blazen.
na 3/4 van de arbeid open je kleppen in de kop, en laat je de zuiger een aantal poorten rondom in de cilinderwand openen , door de poorten blaas je verse lucht in de cilinder welke de uitlaatgassen verdrijft door de kleppen in de kop. evt laat je de kleppen iets eerder sluiten als de poorten waardoor je ook nog iets druk kunt zetten in de cilinder. zodra de kleppen gesloten zijn kun je brandstof injecteren in de cilinder.

ja je bent poorten nodig. maar deze hoeven niet in contact te staan met het carter.


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 3-1-2011 om 22:38 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved