Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2-takt blok met cartersmering' (ID 63430).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 3-1-2011 18:36.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
ik zit nu op terschelling op de zeevaartschool (1e jaar) en daar krijgen we ook les over dit soort motoren, maar die grote 2 slag motoren hebben een kruishoofd e.d. dus werkt allemaal wel ff anders dan een bromblokje
maar zo ben ik wel op t idee gekomen en nu leek het me eens interessant om t op brommerforum voor te stellen
je word toch wel machinist he?
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
zonder dat kruishoofd verhaal kom je denk ik niet verder. je ziet dat nr 7 zorgt voor de scheiding tussen carter en cilinder. als je dat op een 2 takt blokje kunt bouwen zou het verder wel te realiseren zijn. alleen word je bouwhoogte van je blok dus een stuk langer en moet je een best vage cilinder gaan bouwen. ik denk dat het grote nadeel ervan is dat je bewegende massa erg hoog word door die constructie en je dus niet het toerental kunt halen wat je een vergelijkbaar 2 takt blok zonder die constructie kan halen.
klopt, zonder kruishoofd nauwelijks te doen, ik gaf alleen maar aan dat 2takten met cartersmering best mogelijk zijn
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved