Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2-takt blok met cartersmering' (ID 63430).
De reply is geschreven door Leen (UserID 2858) op 3-1-2011 3:22.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als je gaat blazen blaas je al je mengsel uit je uitlaatpoort weg.

mogelijke oplossing is het gebruik van een uitlaatklep maar dan zit je dus op precies dezelfde manier te werken als scheepsmotoren.

werkt overigens heel mooi.
als je dan toch bezig bent kun je altijd beter een turbo pakken dan een compressor.

turbo was altijd een probleem, vooral als je dus een uitlaatpoort gebruikt ipv een klep, maar voornamelijk ook omdat je je carterdruk staat te verhogen (Zie topic op PF)... en dat valt weg..
dus turbo is iig weer mooi te combineren met druksmering.

als je dan ook nog je brandstof direct inspuit, blaas je hooguit pure lucht door je uitlaatpoort.

allemaal de moeite niet waard jongens ga maar lekker oliekanalen maken in je blok voor de druksmering. Ben je wel even zoet mee en mag ook door je krukas etc heen.




yesss.. wij hebben aan boord bolnes 2takten staan, hebben idd een uitlaatklep en olieleidingen aan de voeringen zitten.
aparte tank met cilindersmeerolie en dit verbrand gewoon vrolijk mee.

voor de liefhebber zou ik er nog wel wat dieper op in kunnen gaan


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved