Brommerforum.nl - Print: Reply
![](img/c/s.gif)
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2-takt blok met cartersmering' (ID 63430).
De reply is geschreven door jr customs (UserID 19816) op 3-1-2011 0:32.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Wat dus eigenlijk aan de hand is, is dat je de krukasholte gesmeerd wilt hebben door blokolie zoals bij een 4takt, maar dat je tegelijkertijd het 2takt principe wilt behouden. Normaal gesproken komt je mengsel vanuit je krukasholte via je spoelpoorten je cilinder in. Nu zullen die spoelpoorten komen te vervallen, of althans, ze zullen niet meer vanuit de krukasholte komen. Zodoende zul je een andere manier moeten vinden om het mengsel de cilinder in te krijgen.
Wat dan zou kunnen (denk ik dan, geen idee of het technisch haalbaar is), is dat je de spoelpoorten op de een of andere manier direct in contact zet met de carburateur. Dan gebeurt er nog niks, want normaal gesproken bouwt je krukasholte een druk op als de zuiger naar beneden gaat, om vervolgens die druk weer af te blazen de cilinder in. Die druk zal nu komen te vervallen, dus zal er gebruik gemaakt moeten worden van een soort kleine compressor, om het mengsel de cilinder in te duwen.
dat is idd exact wat ik ook zei, het nadeel is alleen dat je daar veel
vermogen op verliest en dat je inruilt voor betrouwbaarheid, alleen spreekt dat compleet tegen wat 2t inhoud, (snel en niet slijtvast)
Opzich is het het proberen wel waard, ik kan wel op mn werk ff 4t blokje pakken, daar een 2t cil op beunen en dan gewoon compressor(fan van een turbo ofzo) aan de nokkenasketting en je bent klaar.
en dan meten wat het vermogensverlies in tegenover een normale 2t dus zelfde setup.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Ik denk dat in dit topic het viertaktprincipe opnieuw uitgevonden gaat worden.
Dan zal iedereen hier zien dat 4t gewoon het antwoord is!
Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 3-1-2011 om 0:34 uur.
Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 3-1-2011 om 0:35 uur.
Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 3-1-2011 om 0:39 uur.
Dit bericht is gewijzigd door jr customs op 3-1-2011 om 0:40 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved