Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '2-takt blok met cartersmering' (ID 63430).
De reply is geschreven door Paul de Salmiakbal (UserID 19020) op 3-1-2011 0:27.
Wat dus eigenlijk aan de hand is, is dat je de krukasholte gesmeerd wilt hebben door blokolie zoals bij een 4takt, maar dat je tegelijkertijd het 2takt principe wilt behouden. Normaal gesproken komt je mengsel vanuit je krukasholte via je spoelpoorten je cilinder in. Nu zullen die spoelpoorten komen te vervallen, of althans, ze zullen niet meer vanuit de krukasholte komen. Zodoende zul je een andere manier moeten vinden om het mengsel de cilinder in te krijgen.
Wat dan zou kunnen (denk ik dan, geen idee of het technisch haalbaar is), is dat je de spoelpoorten op de een of andere manier direct in contact zet met de carburateur. Dan gebeurt er nog niks, want normaal gesproken bouwt je krukasholte een druk op als de zuiger naar beneden gaat, om vervolgens die druk weer af te blazen de cilinder in. Die druk zal nu komen te vervallen, dus zal er gebruik gemaakt moeten worden van een soort kleine compressor, om het mengsel de cilinder in te duwen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved