Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Verschil orginele krukas of aftermarket' (ID 63381).
De reply is geschreven door Paul de Salmiakbal (UserID 19020) op 26-12-2010 21:13.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: weschung
dat weet ik, maar waar staat of is bewezen dat een dopppler stijver is dan een orgi am6 krukas.
een orginele drijfstang set van am6 kost 120 euro (echt orgineel wat er in de fabriek in gezet is) dan ga ik er niet vanuit dat ik hier goedkope lagers bij krijg.
een doppler of rito zit rond de 85 euro compleet.
dan vind ik het raar dat mensen zeggen dat er slechte lagers
in orgineel zit en dat die van doppler of rito beter zouden zijn.
terwijl je voor orgineel veel meer betaald.
ik verkoop me zelf niet als tuner want daar houdt ik mezelf in praktijk niet bezig mee. ik doe enkel montage van andere onderdelen, afstelling, revisie en reparatie's.
Wat is er raar aan mij vraag ?
ik vraag gewoon waarom een hoop mensen denken dat een as van 85 euro betere lagers heeft en stijver matriaal is gemaakt dan de orginele van 250 terwijl dat nergens vast gegeven wordt.
Ik snap heus wel dat een krukas die beter gebalanceerd is en minder
doorbuiging heeft meer kan hebben, dat was de vraag ok niet.
ik heb klanten van mij ok wel eens aanbevolen om er zo'n as er in te laten zeten maar dat is gewoon omdat de orginele er dan een hele tijd in zit en ik weet dat zo'n doppler werkt, Maar er wordt niks gegeven over max belasting of toerental van die lagers dus waar staat dan vast gelegt dat dat beter is.
Als iemand bij mij komt met een nieuwe am6 blok met nieuwe orginele krukas en zegt van ik wil sneller durf ik daar ok makkelijk een roze top of iets op te zetten
maar heeft niemand misschien vaste gegevens van doppler of een
orginele krukas , zoals type lager en max toerental en belasting daar van treksterkte drijfstang stijfheid wangen fso
of misschien een hard praktijk voorbeeld van een nieuwe orginele as die kapot loopt omdat hij de krachten gewoon niet kon hebben.
Dit bericht is gewijzigd door weschung op 26-12-2010 om 20:55 uur.
Ori onderdelen zijn altijd duur. Zoek maar eens op wat een originele uitlaat kost van een AM6 zoals op een TZR
http://www.speed-par...laat-yamaha-tzr.html
En je gaat mij niet vertellen dat deze uitlaat sneller is dan wat voor after market pijp dan ook voor 1/5 van die prijs.
Waarom aftermarket krukassen van betere kwaliteit zijn. Afhankelijk van het merk zou er bijvoorbeeld gewoon sterkere lagers in kunnen zitten met goede kooi, andere legering drijfstang/andere geometrie, sterkere assen, smeergleuven in big en small end , you name it.
Weet niet of al die verschillen er zijn tussen ori en doppler of weet ik veel wat, maar dat zou er allemaal anders aan kunnen zijn.
Dit bericht is gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 26-12-2010 om 21:18 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved