Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Zundapp 125cc project....' (ID 9861).
De reply is geschreven door dappieman (UserID 1966) op 6-6-2003 21:51.

Nou hier een reply.
Hoop dat ik alles beantwoord..

Hij staat idd ook op scooterforum.
En ook nog op zundapp forum.

De vering:
Deze bout die erin zit is idd klein maar dat is slechts een test had nix anders bij de hand er komt een M8 of M10 in(liefst M10).
En het veert perfect! Hij zal niet weer inveren zeg maar zoals gesuggereerd werd.
En de veer is idd btje krom. komt omdat ik hem na het spuiten niet helemaal goed in elkaar heb gezet.

De tank:
Die is idd van een rs250.
En het is geen dummie.
Ik heb er alleen een gat in moeten maken om hem passend te maken en dat heb ik weer dicht gehobbyed met polyester.

De wielen:
Ik denk dat ik iig voorlopig de wielen en voorvork zo laat. Maar zal er wel over denken om ooit eens anderen te monteren.

De cilinder:
Dit is geen originele zundapp cilinder.
Dit is een cilinder (eurocilinder) van een gilera iets..
En past niet op een zundapp ks80 blok.
En dat heb ik dus wel passend gemaakt.
Daarvoor heb ik de carters uitgefreesd en een andere drijfstang laten monteren.
En membraam die komt er ws. wel op.
Deze zal erop worden gezet door de tuner die de hele in en uitlaat zooi dicht wil maken om het zo weer opnieuw/beter te maken om harder te gaan.

PK's?
Ik heb geen ID!
Ik heb gehoord van de man waar de cilinder weg komt dat hij hem op een sachs blok had zitten en er standaard met 24mm en een simpele uitlaat 21 pk uit had gehaald. En daar kan je dan dus nog veel aan doen als in grotere carb betere uitlaat tunen ontsteking noem maar op.
Het streven is tussen de 30 a 40 pk wel.
Of het haalbaar is???
Dat is afwachten.

Nou dat was het iig ff.
Bedankt voor jullie (vooral) positieve reacties.
En wat vinden jullie van die filmpjes?


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved