Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'suzuki tsx probleem. Geen raad meer.' (ID 63367).
De reply is geschreven door TSX-fan (UserID 21322) op 24-12-2010 16:16.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ik zou zo gauw niet meer weten waar het verschil in tsx en MT spoel inzit. Als de rood zwarte draad gewoon netjes overgaat in de spoel zal het wel een originele zijn. Weerstand meten vertelt dan ook vrij weinig.
Bobine is volgens mij wel door te meten, maar omdat de cdi er bij in zit is het niet heel logisch allemaal. Dacht dat het wel in Haynes werkplaatshandboek stond maar die heb ik tegenwoordig niet meer.

Uitwisselen zoals caspar zei is vaak wel het meest eenvoudige ipv doormeten.

Het klopt dat tsx geen contactpunten heeft. Er wordt een spanning opgewekt in je ontstekingsspoel (die onderste op de foto) en die puls (5x per omwenteling als ik me goed herinner) gaat naar je cdi/bobine (is één geheel), die op het goede moment de hoogspanning loslaat naar de bougie.

Als er al een probleem in je ontsteking zit, zal het waarschijnlijk in je cdi zitten, en niet eens in het bobinedeel aangezien je probleem niet in de vonk zelf zit, maar eerder het tijdstip.
Het enige wat invloed heeft op het tijdstip is de cdi (en je statische verstelling van je grondplaat), de rest heeft alleen te maken met de sterkte van de vonk.

Originele cilinder zonder membraan loopt nooit lekker vind ik. Wat voor uitlaat heb je?



Hey

opnieuw bedankt voor de nuttige info.
Ehm het lijkt er dus op dat ik gewoon de hele bobine moet vervangen voor een nieuwe/ander exemplaar?
Cdi zit bij bobine in, dus die is sowieso niet te vervangen tenzij je de hele bobine vervangt?
Ik gebruik de originele (lelijke) uitlaat met de enorme (pot)demper.

Edit: het loopt sowieso niet echt lekker, maar hij zou t toch moeten doen?

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 24-12-2010 om 16:17 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved