Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'suzuki tsx probleem. Geen raad meer.' (ID 63367).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 24-12-2010 15:34.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
Ja, ik zal m nog eens doormeten. Kun je de bobine verder dan niet testen? De vonk is nl. goed zoals ik al zei..
Het zou kunnen dat t niet de originele is, daar heb ik namelijk niet zoveel verstand van. Hij heeft iig geen contactpuntjes volgens mij.

Dit is mn ontsteking:

http://img443.images...s/i/suzukits233.jpg/

Bedankt voor de tip

Kan is vrij klein dat jij toevallig een MT spoel hebt, maar je weet maar nooit.

Vind het rare symptomen. Hoe ziet je bougie eruit als je hem laat lopen en daarna stilzet?

Edit: ik heb trouwens geen membraan = originele cilinder

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 24-12-2010 om 10:37 uur.

Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 24-12-2010 om 10:41 uur.


ik zou zo gauw niet meer weten waar het verschil in tsx en MT spoel inzit. Als de rood zwarte draad gewoon netjes overgaat in de spoel zal het wel een originele zijn. Weerstand meten vertelt dan ook vrij weinig.
Bobine is volgens mij wel door te meten, maar omdat de cdi er bij in zit is het niet heel logisch allemaal. Dacht dat het wel in Haynes werkplaatshandboek stond maar die heb ik tegenwoordig niet meer.

Uitwisselen zoals caspar zei is vaak wel het meest eenvoudige ipv doormeten.

Het klopt dat tsx geen contactpunten heeft. Er wordt een spanning opgewekt in je ontstekingsspoel (die onderste op de foto) en die puls (5x per omwenteling als ik me goed herinner) gaat naar je cdi/bobine (is één geheel), die op het goede moment de hoogspanning loslaat naar de bougie.

Als er al een probleem in je ontsteking zit, zal het waarschijnlijk in je cdi zitten, en niet eens in het bobinedeel aangezien je probleem niet in de vonk zelf zit, maar eerder het tijdstip.
Het enige wat invloed heeft op het tijdstip is de cdi (en je statische verstelling van je grondplaat), de rest heeft alleen te maken met de sterkte van de vonk.

Originele cilinder zonder membraan loopt nooit lekker vind ik. Wat voor uitlaat heb je?



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved