Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Uiterlijk Forum in het onderwerp 'Project Nsr Sprinter.' (ID 45559).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 23-12-2010 18:40.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
he kenny..
leuk dat je weer met je project bezig bent..
maar ik heb natuurlijk weer iets te zeuren
die eerste conus.. dat is niet echt goed voor de prestaties van je blokje als ik het zo zie...
Was me nog niet opgevallen, maar je hebt idd gelijk.
Deze uitlaat heb ik niet voor Kenny berekend hoor, hij heeft hem overgenomen van mijn uitlaat, maar mijn pijp had dat niet.
Het is vaak zelfs beter als een een kleine overgang rand zit tussen de uitlaatschacht en het begin van de pijp (bijv een mm of 3 a 4 groter) dit zorgt er namelijk voor dat het gasmengsel niet uit zichzelf "terug wilt stromen" want dan volgt het de wanden en botst het dus tegen dat randje.
Dit princiep is ook goed te zien bij de Polini Evo cilindertjes van scooters, die hebben een vierkante uitlaatschacht om dit effect te bereiken, zodra je deze netjes rond maakt, verlies je vermogen.
Dit princiep is het meest effectief net voor de powerband, wanneer er het meeste gasmengsel wil terugstromen.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 23-12-2010 om 18:49 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved