Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'compressieverhouding' (ID 63284).
De reply is geschreven door Maeddy (UserID 18011) op 9-12-2010 23:03.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


aardig knap... dan zou je ook je volumetrische efficientie moeten weten of kunnen berekenen.
Ding gooit bij elk toerental en elke gasstand een ander volume aan mengsel door zn uitlaat weg, wat ie pas (deels) terugkrijgt in zn powerband... daarbuiten heb je dus minder compressie.

kortom, je uitlaat is ook van invloed en dan zit je inmiddels al zo complex in je berekeningen dat je een brommer aardig rap kan krijgen.

maar ben sowieso wel benieuwd naar je model modelleren is altijd beter dan zonder enige voorkennis gokken.


Ja het is wel gebasseerd op volumetrische efficientie, heeft iets te maken met thermodynamica. Echter de verbranding is nog niet meegerekend, en dat is het hele lastige. Plus het is natuurlijk een benadering omdat je met allerlei variabelen zit zoals je zegt.

Ik heb het model een poos geleden gemaakt om de kracht op een drijfstang te berekenen (wel statisch, niet dynamisch, dat kan ik nog niet), maar zodoende wilde ik een ratio opbouwen voor vermoeiing in de drijfstang. Alleen heb ik nooit de legering van de standaard drijfstang kunnen bepalen. Maar daar gaat binnenkort misschien verandering in komen.

Als je boring en slag, en statische compressie geeft kan ik je de wel de grafieken sturen.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 9-12-2010 om 23:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 9-12-2010 om 23:12 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved