Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Puch Tuning' (ID 63172).
De reply is geschreven door Stefanow (UserID 22065) op 21-11-2010 17:46.
je wilt er twee dagen in de week mee rijden?
wat ik je aanraad (en hier heel toevallig zelf ook heb staan)
puchje met kenteken (moet voor 150 te doen zijn)
-Athena AJH 70cc met membraam met carbon kleppen
-50cc kop (geen 70cc ivm de bolling op de ajh zuiger)
-16mm Dellortho SHA
-verlicht koppelingetje (maak ze maar eens 65 gram per segment)
-originele ontsteking
-twv 15-45
met precies deze setup haal ik 80 kmh.
het wegtrekken is niet echt een succes, maar het is een puch, dus wat wil je.
je hebt met deze cilinder trouwens wel een erg sterke powerband, hij wil zeker wel met het voorwiel de lucht in, zodra hij oppakt.
waarom die 16mm? nou, die is erg simpel af te stellen, en je hebt niet snel last van overkill.
waarom geen HPI? nou, dan krijg je zo'n hyperactief ding, waarbij het gas slecht te doseren is.
hier ben je dus met 180 euro klaar ongeveer.
optie twee:
-gilardoni 75cc
-21mm dellortho
-contactpuntloze ontsteking
-malossi membraam
-verlichte koppeling (60 gram)
dit is dus meteen een stuk duurder, en meteen een stuk sneller.
waarom hier de contactpuntloze ontsteking? nou, omdat anders bij hogere toeren (die de gila dus maakt) de contactpunten zweven gaan, met prestatieverlies als gevolg.
reken maar dat optie twee net zo leuk is als een beetje schakelbrom.
denk dat je hier met 300 euro wel klaar bent.
verder, zou ik NIET de boel laten tunen. (wel afwerken natuurlijk)
als je gaat tunen, krijg je alleen maar problemen, naarmate je er veel mee gaat rijden. probeer het maar eerst eens origineel.
gr. Stefan
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved