Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'SLaat op tilt' (ID 63124).
De reply is geschreven door Floris-tsx (UserID 19694) op 16-11-2010 0:57.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Ja, ik weet het ook niet.
[...]
Maar hoe het nou werkt?
En dan bedoel ik niet die choke-klep uiteraard want dat weten we wel
Ok, ik citeer wel even, mijn pa had ooit zo'n handboek voor mikuni....
brb
Got it:
3-4 Starting Device (starter system)
In place of the chocke, the starter system is employed for Mikuni Carburetors. In the starter type, fuel and air for starting the engine are metered with entirely independent jets.
lucht en benzine zijn dus gedoseerd via 2 onafhankelijke sproeiers
The fuel metered in the starter jet is mixed with air and is broken into tiny particles in the emulsion tube. The mixture then flows into the plunger area, mixes again with air coming from the air intake port for starting and is delivered to the engine in the optimum air-fuel ratio throug the fuel discharche nozzle.
Dus dan worden ze al perfect gemixt aan in de vlotterkamer en zo gaan ze door naar de motor
The starter is opened and closed by means of the starter plunger. Since the starter type is constructed so as to utilize the negative pressure of the inlet pipe, it is important that the throttle valve is closed when starting the engine. At high temperatures (approx. above 68 Fahrenheit), the engine can be started without using the starter
Die starter plunger is dus je choke-hendeltje. Aan de zijkant van de carb zit zo'n pijpje dat lijkt op een overloop, maar dat is dus om de onderdruk (negative pressure) te gebruiken. Vandaar dus ook dat het geen zin heeft je gas open te gooien met starten op 'choke'. En als je motor warm is, kun je 'm dus gewoon zonder starten. (Maar dat hoeven we natuurlijk niet uit een boekje te halen...)
Dit bericht is gewijzigd door suzukitsx1994 op 16-11-2010 om 1:06 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved