Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'ratel in blok' (ID 63103).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 14-11-2010 3:01.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gradusss
[...]
in het geval van een ratel in je blok kun je de oorzaak alleen vinden als je het blok openmaakt.
dus is me een beetje onduidelijk hoe je op dit moment dan de oorzaak aan het zoeken bent.
gokken, raden, astroworld smsen, wichelroede lopen, oorzaken uitsluiten op basis van "ik denk het niet" zijn allemaal dingen waar je niks aan hebt.
als je het mij vraagt: je small end en big end zijn prima in orde, je zuiger tikt tegen je cilinderkop of je zuigerveer is gebroken.
waarom denk ik dat?
--> die ratel kwam pas NA het vervangen van de zuiger. een big-end lager gaat niet opeens kapot tijdens het vervangen van een zuiger. een small-end lager gaat ook niet opeens kapot, het naaldlager is nieuw. en de enige verandering is de nieuwe zuiger..
p.s. ik neem aan dat je hebt gekeken of alle delen van je oude zuiger in zn geheel uit je cilinder gekomen zijn en er dus geen achtergebleven stukken zuiger of zuigerveer in je carter zitten
Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 14-11-2010 om 0:02 uur.
goed opletten mensen. zoals hierboven hoor je het te doen Gewoon je redenaties uitleggen... dan kan de rest de redenatie zelf begrijpen
Ik neem aan dat TS ook vergeten is om de zuigers duidelijk naast elkaar te houden om ze te vergelijken. Er kan altijd een foutje gebeurd zijn bij de fabriek of de brommerzaak, dat je nét een andere batch hebt met een grotere zuigerhoogte waardoor ie stiekem toch de kop raakt. Ik noem maar wat en het is onwaarschijnlijk, maar feit blijft dat het pas gekomen is na het vervangen van de zuiger en de ratel er daarvoor ook in had moeten zitten als het bigend oid was.
Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 14-11-2010 om 3:04 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved