Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Gelijkrichter' (ID 1257).
De reply is geschreven door Joost (UserID 6) op 16-8-01?21:15.

Jonge jonge, luister nouw es ff naar mijn wijse raad. Dat ding met die koel ribben is GEEN gelijk richter. Het is de weerstand, en waarom dan wel? 1. Omdat het in het bedradings shema staat. 2. Omdat een gelijk richter normaal niet warm wordt, en een weerstand wel! Dus waarom zouw je een weerstand van pastic maken en een gelijk richter van een koel element voorzien.

En nog maar es ff een plaatje voor de duidlijkheid.



Naar de weerstand lopen ook 4 draden. Naar de gelijk richter 2.
Hoe het knipperlicht relais er uitziet weet ik niet want die heb ik nooit gehad.

Dus voor de duidelijkheid, Links: bobine en weerstand. Rechts gelijkrichter en CDI. Staat zo ook aangegeven in het shema.

Het is trouwens een gelijkrichter van niets dat ding. Dat merk je ook wel aan je licht, dat knippert in de lage toeren. Je zouw eigenlijk een 4 voudige brug moeten hebben met zo'n fase ding. Dan heb je pas een redelijk stabiele spanning. Als ik dat GB project af heb ga ik es ff bezig met de draadboom enzo. Ik zat er aan te denken om er 12V van te maken want dan kan je ech groot licht van bv een motor gebruiken.
Als je nouw er voor zorgt dat je licht spoel via een laad cirquit je accu altijd laad en het licht enzo op de accu werkt dan heb je ook licht als je mt op contact staat en dus niet loopt. Net als bij de TSX.


Quote:

Oringal posted by: Michiel Tsx70

Hoe moet ik dit opossen ? heb ik ze allebei nodig of hoef ik alleen die met koelribben te kope ?
En op wele draden moet ik ze aansluite ?



Ik heb alles nog wel liggen, op m'n racer zit alleen een cdi en de bobine, dus de rest kan je wel over nemen. Meschien ff ruilen tegen een setje membraamkleppen ofzo.




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved