Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Algemeen tuning topic' (ID 21660).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 29-10-2010 16:05.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Er komt een andere krukas in mijn nsr, met een langere slag, blabla.
Die krukas moet kleiner worden gemaakt, nu heeft de originele krukas van een nsr50 een diameter van 76mm, terwijl de krukasholte op het smalste punt 78mm is. (op het breedste punt bijna 79mm)

Zou het dan niet handig zijn om de krukas bijvoorbeeld een diameter van 77.5mm te geven?
Zodat de cartdruk wat omhoog gaat.
Zou dan gaan om een ruimte van grof weg 3255mm^3 die wordt opgevult.
(iets minder omdat dit geen volle krukas is)

Of zie ik iets over het hoofd?

Of heeft het geen nut, maar zou het wel kunnen worden toegepast?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]


bij een tweetakt met een goede expantie uitlaat wil je volgens mij helemaal niet veel carterdruk. ik denk dat je in jou gevan (90cc @ 50cc carters) eerder baad zou hebben bij meer carterinhoud. alhoewel dat je die ruimte dan weer niet rond je krukas wilt hebben lijkt, maar er boven ofzo.


dit is even puur wat ik denk, doe ook maar alsof ik er iets van snap


edit: als ik zo is trug kijk heb je t topic aardig gekaapt

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 28-10-2010 om 21:51 uur.


1,5bar is een vrij ideale cartercompressie voor elke toepassing gebleken.
honda zit aan de 1,3bar dus die mag wel iets omhoog.

Wat je zegt over liever een goede (wat dikkere) pijp die het mengsel omhoog zuigt dan een hoge cartercompressie die het mengsel erin blaast en daarbij meteen de uitlaatpoort inblaast zonder dat de uitlaat het volume heeft om het terug te "persen, dat klopt helemaal.
Dat is echter pas het geval bij extreem hoge cartercompressies waar men vroeger mee experimenteerde (de tijd van de 18 versnellings apparaten met vlijmscherpe powerband door die hoge cartercomp.)
Dus 1,5 is een mooie doelstelling in dit geval.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-10-2010 om 16:29 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved