Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'brommer invoeren uit duitsland' (ID 62866).
De reply is geschreven door gradusss (UserID 21843) op 17-10-2010 14:14.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Morbin Suzuki
Ben erg benieuwd hoe het afloopt.
Heb sinds 2 maanden een nette duitse Suzuki TS50ER.
Hij is uit 1979 met een groen papier erbij
Daar staat op ; Betriebserlaubnis erteilt en Gutachten
Daar staan alle gegevens op en kloppen ook met frame en blok nr
Is dit genoeg voor een kenteken?
Mooi origineel brommertje met wel een 80CCtje erop.
Verder zat er bij de koop een nederlandse sloper met goed frame.
Hier zit een kenteken bij. Op dit kenteken staat te lezen;
"Deze bromfiets is eerder in gebruik genomen dan datum eerste toelating (31-08-2005)Geen echt bouwjaar dus.
Wat zouden jullie doen?
alles overbouwen naar Nederlandse frame.(dus echt elk schroefje, want de sloper is verder echt niks meer)
Of toch maar met de duister 80cc naar de RDW voor een kenteken.

Vraag is ook; als het bouwjaar wel te lezen is, op het frame en de papieren, komt er dan in mijn geval 1979 op het kenteken te staan?

Heb zelf namelijk nog niet gekozen wat ik ga doen.



alles overzetten op dat NL frame met kenteken is dan natuurlijk het makkelijkste, dan kun je alles mooi opbouwen zoals je zelf wil en hoef je verder nergens rekening mee te houden. en het bespaard je 100 euro

die papieren dat is genoeg om met je duitse frame een kenteken te krijgen, en ja ze zullen dan 1979 als bouwjaar nemen.

voor een evt oldtimer verzekering zal je nederlandse kenteken geen probleem zijn. die weten vaak wel tot wanneer de TS50 in nederland verkocht is dus daar doen ze niet moeilijk over.

duitse frame en papieren kun je verkopen, of bewaren voor als je ooit een 2e TS50 wil opbouwen en de prijzen van een frame met kenteken nog verder gestegen zijn.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved