Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'brommer invoeren uit duitsland' (ID 62866).
De reply is geschreven door gradusss (UserID 21843) op 13-10-2010 16:03.

Quote:
Quote:
Voor een brommer met registratie in een ander EU land:
Die krijgt een kenteken als je aantoont dat hij eerder in het EU buitenland geregistreerd was b.v. door een afgeknipte kraftfahrzeug (KFZ) brief. NL typegoedkeuring is dan niet nodig.
Is er geen EU type goedkeuring en is de brommer ouder dan 3 jaar dan krijgt hij een kenteken na technische en veiligheidskeuring.
Keuring op: maximum snelheid, geluidsnivo, banden, remmen en verlichting. Aanwezigheid van werkende claxon, spiegel, en richtingaanwijzers is verplicht
Is hij nog geen 3 jaar oud dan vervalt de technische keuring en wordt alleen gekeken naar de identiteit.



dit is dus niet juist heb ik ontdekt na laaaaaaaaaaaaang telefoneren met de rdw vandaag (via via via een direct nummer gekregen van een van de weinige rdw-er's die wel hersens heeft)

"Als de brommer in een ander EU land een kenteken heeft controleert de rdw bij het invoeren alleen:
1.framenummer
2.motornummer
3.afmetingen/gewicht

die moeten overeenkomen met het buitenlandse kentekenbewijs.

de brommer moet "compleet" zijn, dat wil zeggen dat je niet met alleen een frame, en een blok kunt komen voor de nummers.

MAAR...het motorblok hoeft niet te werken, er word geen vermogen gemeten, geen geluid gemeten, lichten worden niet getest, enz enz, maakt niet uit of er een 70 of iets op zit als de nummers van frame en carter maar met de papieren kloppen"

verder zei hij nog dat ze dus alleen een soort veredeld postkantoor zijn bij het invoeren van een brommer uit een ander eu-land, en dat alleen bij nederlandse brommers zonder kenteken een hele rits van eisen word gecontroleerd.

dus...toch veeeeeeeeeeeeeeel makkelijker dan gedacht.




Dit bericht is gewijzigd door gradusss op 13-10-2010 om 16:06 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved