Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Pure zuurstof i.p.v. buitenlucht' (ID 62834).
De reply is geschreven door Ice Ap rs50 (UserID 8385) op 9-10-2010 10:12.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


Beter teveel ZUURSTOF, dan teveel lucht.
Dat er in teveel lucht in je cil zit bv wil niet zeggen dat er in verhouding genoeg zuurstof is voor een goede verbranding.


toch wel, lucht heeft gewoon een vaste verhouding zuurstof moleculen erin. Hoe meer lucht je in de motor krijgt hoe hoger de prestaties zullen zijn want extra brandstof erbij brengen is meestal geen enkel probleem.

Moest je het zuurstofgehalte in de lucht opdrijven(naar bijvoorbeeld 30%) zou dat niet heel veel effect hebben omdat je toch dan de gasdruk wel iets hoger legt maar je zit ook met enorme warmte die moet afgevoerd krijgen. Daarom ben je dus gewoon beter een manier te zoeken om de lucht die in je cilinderkomt veel meer te koelen zodat je meer lucht(en dus ook zuurstof) in de zelfde verbrandingskamer kan krijgen. En dat al helemaal met drukvulling (supercharger of turbo), helaas om dat helemaal efficient te laten werken op laat ons zeggen een 2takt vrees ik dat je motor nogal zou moeten herbewerken. Omdat de inlaat niet echt op drukvulling voorzien is.

je zou kunnen een 2takt met kleppen maken en directe injectie + drukvulling. Maar dan is 2takt zijn grote voordeel kwijt namelijk eenvoud in constructie.

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 9-10-2010 om 10:21 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved