Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Pure zuurstof i.p.v. buitenlucht' (ID 62834).
De reply is geschreven door Thijsse (UserID 1436) op 8-10-2010 17:31.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
Zuurstof zelf ontbrandt NIET... doet t wel
Je hebt altijd iets nodig om te verbranden, en tenzij je met diesel werkt ook een ontstekingsbron.

Het principe waar je het over hebt, meer zuurstof toevoegen, BESTAAT.
Een turbo doet namelijk juist dit. En ook een intercooler gaat meer zuurstof toevoeren, door het gasmengsel te koelen zodat er hetzelfde aantal atomen in een kleiner volume terecht komen (meer geconcentreerd dus). intercooler koelt de boel af, voegt niet meer zuurstof toe maar verkleint het volumne van de lcht door te koelen
Als je een zuurstoffles neemt, is het comprimeren eigenlijk in de fabriek gebeurd, dat is het enige verschil.nee, pure zuurstof is heel wat anders dan gecomprimeerde lucht

De vraag is hoe ver je wil gaan...want meer zuurstof vraagt ook meer brandstof... meer brandstof is geen probleem, die krijg je dr wel in en je hele motor moet ook geherdimensioneerd worden (in- en uitlaattraject volledig...)...en dan je remmen, banden enz...

De druk van een zuurstoffles kan je nooit benutten op een 50cc. want? Je kan beter een electrische turbo (superchargertje) of zo installeren.



Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 8-10-2010 om 17:31 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved