Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Pure zuurstof i.p.v. buitenlucht' (ID 62834).
De reply is geschreven door shirioko (UserID 20087) op 8-10-2010 13:47.

verplaatst naat TF zie ik..

dit lijkt mij een slecht uitgedacht project:
ten eerste wil jij je airbox onder 1 bar druk brengen.. als je toch gaat werken met kleppen zou ik eerder gaan voor een injectie blok, ben je wss een stuk beter af dan met je computergestuude klep, en zit je niet met een doosje vol pure zuurstof tussen je benen
daarnaast zou ik ook niet voor een 2takt gaan, omdat de poorten allebei vrijwel tegelijk opengaan en je uitlaatgassen dus in contact komen met een extreem licht ontvlambaar mengsel, de rest kan je zelf wel invullen
daarnaast zit je met het probleem detonatie. Als jij een perfect ontbrandbaar mengsel onder druk brengt en aansteekt explodeert je cilinder als een bom. In het verleden waren er al mensen die een motor probeerden te bouwen die op dynamiet draaide, wat uiteraard op een ramp uitliep..
en dan heb je nog de temperatuur. Zoals Leen al zei je cilinder smelt binnen een mum van tijd weg, en dat krijg je nooit stabiel met waterkoeling. Dus tenzij jij maast je zuurstoftank nog een stikstoftank wil monteren moet je een keramische cilinder nemen.
En wat dacht je van je uitlaat? Als je op een of andere manier de temperatuur van je cilinder weet te stabiliseren, ben je je uitlaatbocht alsnog binnen een paar tellen kwijt..

dus als je je toch gaat bezighouden met zuurstof zou ik eerder gaan knutselen aan een raketmotor, want zoals je het nu wil doen kan je net zo goed een snijbrander op je inlaat aansluiten..


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved