Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'wat voor uitlaat voor honda MBX?' (ID 62699).
De reply is geschreven door Derbi-Olaf (UserID 13836) op 29-9-2010 21:13.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zundapp rules
Ha oke dan!
Ja 50 tot max 70cc zijn de homoet 6p voor bedoelt.
homoet special liep mijn mtx80cc mee als een kanon,
de proma stottert gewoon heel erg onderin en dit is niet bepaalt gunstig....
een powerband vanaf 3k is wel heel erg laag
een powerband vanaf 8k is toch wel gewenst (tunen die 110cc dus)
Ding stond 134/198 getimed... pijpje resoneerde duidelijk van 3 tot 8 k dan een dikke dip en dan begon de cilinder bij 9500 rpm pas...
Quote:
een orginele hd80 draait natuurlijk heel wat minder,
Voor een honda mb blijft dan maar 1 redelijke keuze over : Proma of mischien een spr3 van een derbi verlassen.... Al blijf ik erbij dat het een kut pijp is maar er is gewoon weinig beters te krijgen
Hierna kom je al uit bij een opmaat pijp....
Na de homoet heb ik een CR125 pijp verlast. liep mooi. echter nét wat aan de korte kant. Zat namelijk te kijken met een powerband van 10 tot 15000 toeren... en dat is niet tof met 49.5mm slag.
Setupje heeft me toen 2 big-ends gekost
Daarna die CR125 pijp op 125cc athena gehad (132/198) loopt er kwa powerband/toerentallen perfect op.
ben nu bezig met een opmaat met topvermogen bij 11300rpm. Da's iig de bedoeling
Quote:
De homoet is op een opmaat pijp na voor zundapp,kreidler het beste,
Deze zijn zuigergestuurt en hebben onderin dus heel wat meer druk nodig als een membraan (zo goed als zelfregelend in principe zown membraan, je kan ook veel tapsere naalden gebruiken omdat hij zelf bepaalt hoeveel hij naar binnen zuigt)...
Alleen bedoelt voor de 6p dit stukje.....
Dit bericht is gewijzigd door Zundapp rules op 29-9-2010 om 21:01 uur.
Als je zegt op 50cc en 70cc is homoet goed. dan kan ik je daarin begrijpen... Maar hoger moet je niet gaan... en ik neem aan dat het een MBX80 betreft
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 29-9-2010 om 21:14 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved