Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Cilinder oplassen / opvullen?' (ID 62568).
De reply is geschreven door kenny77 (UserID 11550) op 8-9-2010 22:59.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



Je hebt gietijzer en gietijzer he.

Cilinders zijn meestal grijs gietjzer met een hoog percentage koolstof, ivm de slijtvastheid.

Het spul waar jij over spreekt noemen ze ook wel "mild steel", dit is prima te lassen gietijzer, zelfs zonder speciale electroden of voorverhitting.

Het is een stuk zachter en duurder is om te gieten ivm het uit laten treden van het koolstof in de hoogovens, dus kom je het ook veel minder tegen als grijs gietijzer.


Bedankt voor de uitleg.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
ja ik dus ook, hooguit 2 of 3 keer hardgesoldeert in 2e klas middelbare school dus dat is er ook niet echt in gebleven...

maar het is zowiezo alleen sprintgebruik toch ?, want dan zou ik persoonlijk de gok wagen.. gewoon zorgen dat ie rustig op temperatuur komt en weer rustig af laten koelen (eventueel een thermostaat)

@ leen,

bedankt, weer wat geleerd

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 8-9-2010 om 22:46 uur.




Het is inderdaad voor de sprint, maar ik wil komende sprint wel eens proberen een redelijk tijd neer te zetten.
1ste keer te langzaam, 2de keer cilinder warm gelopen door (waarschijnlijk) te krape zuigerspeling.
Dus hoop dat de 3de keer wel beter gaat, zou jammer zijn als dan net weer iets mis gaat.
Dan verlies ik liever iets vermogen, wat ik dan weer win in betrouwbaarheid.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
cilinder oplossen is nog niet zo makkelijk, al helemaal wanneer deze al aan de maat is..
wat is de diameter van uitlaat poort nu?
Ik zie wel vaker een kleine versmalling in snelle cilinders, zorg in iedergeval dat de diameter op de cilinder niet aso groot wordt.
CR80 cil is 32mm uitlaat poort, KX 35 volgens mij.


Heb je inderdaad ook gelijk in, cilinder wordt wel weer iets gehoond, maar ik betwijvel ook of die genoeg zal zijn als de cilinder onrond wordt.

De uitlaatpoort diameter is nu nog 32mm op het uiteinde, deze ga ik ook niet vergroten.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
als je nou een gat boort van het begin van de uitlaatschacht tot een paar centimeter van de wand af, dat gat ruimt, en daar een pen in jast met een perspassing? zodat die pen dan dat gedeelte overlapt waar jij wat vlees mist?

afbeelding

(voor de duidelijkheid: het ingekleurde rode is het stuk pen wat zichtbaar is als je van bovenaf in de cilinder kijkt, en het gestippelde is want niet zichtbaar is, wat dus binnenin de cilinder zit)

misschien zeg ik iets stoms, misschien heb je er iets aan

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 8-9-2010 om 22:50 uur.



Ik snap denk ik wat je bedoelt, maar ik heb flink lopen hakken in de cilinder en voor een gat te boren is te weinig plaats voor.
Ik zou ook niet weten of dit blijft zitten of weer los gaat.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-9-2010 om 23:00 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved