Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'zuigerkwaliteiten ' (ID 62465).
De reply is geschreven door yamahadt1986 (UserID 14353) op 7-9-2010 19:09.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
Als je zuigers en cilinders wilt gaan meten kom je niet zo ver met een digitale schuifmaat, dus die kun je hooguit gebruiken om je boring (die meestal fabrieks-af een ronde maat is) te benaderen. Voor de zuiger zul je toch echt een micrometer moeten gebruiken en op de goede plek moeten meten en een speciale klok om de boring op alle punten te meten.
Hoop dat dirk timmer op die manier gemeten heeft, anders weet je nog niets.
Het mooiste zou zijn om de nieuwe zuiger op te meten, en daarna als ie versleten is... ik denk dat je simpelweg te weinig oliefilm hebt. Op volle belasting is 1:45 imho ook gewoon niet genoeg. Onder belasting moet ie natuurlijk meer smering hebben dan met weinig belasting, en met een vaste smeerverhouding zit je gewoon altijd te vet bij weinig belasting en te arm (qua olie dus) bij volle belasting.
Het is niet voor niets dat de zelfsmerende motorblokjes (wat de jouwe volgens mij ook moet zijn) op de gaskabel zitten aangesloten... als een vaste smeerverhouding goed was hadden ze die kabel wel weggelaten.
Ik durf er geld op te zetten dat als je de zelfsmering goed aan de praat hebt dat ding langer meegaat en je blok minder zal vervuilen van binnen. De praat dat oliepompen kapotgaan en dat het gevaarlijk is wordt in de wereld gebracht door noobjes die er geen verstand van hebben en daardoor alles stukmaken en de schuld dan maar aan het hele systeem geven.
dirk timmer heeft het bij een erkent bedrijf laten doen en dat is wel prima voormekaar gemaakt
en de zuiger is gekocht en in de cilinder pas gemaakt.
dus hij paste eerst helemaal niet.
hij was op 5 honderdste speling gemaakt de zuiger en dan kwamen we op een zuigerveer speling van 0,10!! dat is als je het netjes inrijd wat ik ook heb gedaan 600km!!! gewoon prima te doen!!
maar met die oliepomp systeem snap ik je verhaal wel
alleen dit motorblokje heeft geen oliepomp erop zitten en dat is ook niet orgineel zo bij dit blokje!!! hou er rekening mee dat het niet een dt50mx blokje is!! maar een yz50 motorblokje!!
dus daar verander ik nu helaas niks aan.
dus het is nu dus nog de enigste optie om dan wat meer mengsmering te gaan mixen denk ik maarzo
ik rijd opzich wel met zeer goeie olie rond (castrol TTS olie) ookwel nu genoemt castrol RS olie. (goude bus nu)
edit: Mt5_grolsch:
ja ik heb ook al gehoord dat bidalot ook zeer goed is.
ik ga er straks ook mee rijden met mijn derbi cilindertje voor de brommersprint!!
en straks waarschijnlijk ook met een yz50 cilinder op dit motorblokje met een nikasealwand erin met bidalot zuiger erbij
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved