Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'zuigerkwaliteiten ' (ID 62465).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 7-9-2010 18:11.
Als je zuigers en cilinders wilt gaan meten kom je niet zo ver met een digitale schuifmaat, dus die kun je hooguit gebruiken om je boring (die meestal fabrieks-af een ronde maat is) te benaderen. Voor de zuiger zul je toch echt een micrometer moeten gebruiken en op de goede plek moeten meten en een speciale klok om de boring op alle punten te meten.
Hoop dat dirk timmer op die manier gemeten heeft, anders weet je nog niets.
Het mooiste zou zijn om de nieuwe zuiger op te meten, en daarna als ie versleten is... ik denk dat je simpelweg te weinig oliefilm hebt. Op volle belasting is 1:45 imho ook gewoon niet genoeg. Onder belasting moet ie natuurlijk meer smering hebben dan met weinig belasting, en met een vaste smeerverhouding zit je gewoon altijd te vet bij weinig belasting en te arm (qua olie dus) bij volle belasting.
Het is niet voor niets dat de zelfsmerende motorblokjes (wat de jouwe volgens mij ook moet zijn) op de gaskabel zitten aangesloten... als een vaste smeerverhouding goed was hadden ze die kabel wel weggelaten.
Ik durf er geld op te zetten dat als je de zelfsmering goed aan de praat hebt dat ding langer meegaat en je blok minder zal vervuilen van binnen. De praat dat oliepompen kapotgaan en dat het gevaarlijk is wordt in de wereld gebracht door noobjes die er geen verstand van hebben en daardoor alles stukmaken en de schuld dan maar aan het hele systeem geven.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved