Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'Vergroten cilinderinhoud + power Dax Motor' (ID 62523).
De reply is geschreven door 4takker (UserID 4664) op 5-9-2010 7:48.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mini4tfreak
[...]

http://www.tboltusa....18f62b2455995b5e1efe

??



en die is te kort voor wat jij wil je moet daar voor denk ik eerder naar de 86L of 88L gaan zoeken

als je die kruk as wil monteren in dat blok zou ik als ik jou was zorgen dat je wat draai en vrees skils krijgt
het zou meschien kunnen maar bij 177cc heb je al meer dan voldoende aan om 7 kleuren stront te schijten

hier een stukje over iemand die een 256cc blok heeft gebouwd

zal een stukje schrijven over een nieuw projectje, dacht eigenlijk dat alle laatste cc's wel uit de motoren gehaald waren, tot ik een kitje tegenkwam uit de indonesische drag racing scene,

Ik had al een tijdje geleden een keer een nieuw Honda Wave 125 blok gekocht, voor een paar euro, omdat ze toch niet passen onder onze frampjes, dus eerst maar even de blokophangingen verlast, toen tijdje mee gereden heel plezant en zuinig, maar echt hard... nee.

Toen kwam ik een kitje tegen met wat delen, en na wat gebabbel heen en weer over dat je zelf toch wel nog aardig wat werk moest kunnen op de draai en freesbank is het besteld en op gestuurd, het bestond uit:

Cilinderkop met 34mm inlaatklep, en 29 uitlaatklep
Racenokkenas extreem(rollerrockers standaard op de wave)
cilinder verbust naar 69mm
slipper piston 69 boring
Krukas 68.5 slag met speciale drijfstang
langere nokkenasketting
spacer voor cilinder
koppelings platen en veren
CDI speciaal voor deze setup

Dan moet er nog het een en ander verbouwd worden...
Carters kotteren (naar 73mm) tot de oliekanalen allemaal open zijn
carters kotteren voor de enorme krukas
daarna de oliekanalen dichtmaken

de zuiger gaat een flink end naar binnen dus moet ook aangepast worden

zoals je ziet hou je nog wel WAT over,..

aan de cilinder moet ook nog wat gefreesd worden om de kettingspanbladen te laten passen.

de slaglengte is best aardig, was al een keer bij 66 geweest maar 68.5 is toch nog net iets heftiger

ook de kop krijgt nog een kleine bewerking voor de squish, en de uitstroom en werveling te bevorderen.

ook de home made uitlaat die prima presteerde op de 125cc, moest toch wat upgrades hebben, er was namelijk enkel en alleen koppel aanwezig,
een teken dat je tegengehouden word ergens

dus een nieuwe gemaakt welke verloopt in gradatie van 31 binnen naar 32, 35 en dan naar 40 absorptiedemper,.. en nog redelijk stil ook dankzij de niet belachelijke compressie en lage zuigersnelheid.

NU is het wachten nog op een mooi filmpje maken met alle aanpassingen gedaan, heeft het toch echt leuk vermogen gekregen,..
ik ben benieuwd hoeveel, ik denk dat vooral het koppel fenomenaal hoog is.

Daar ik hiervoor een TJR 175+R had (de eerste 4SM later nageaapt door TJR) kan ik toch wel zeggen dat dit sneller naar de 100 gaat dan mn tjr,
behoorlijk sneller.
Topsnelheid lukt me nog steeds niet helemaal te testen maar believe me smerig hard is t
Binnekort nog even het achterbrugje beetje opsmukken met een braceje, en wat verlengen. dragbar erop en op naar daxweekend.
voor weer zon lekkere drinkbeker.

http://www.youtube.c...#p/a/u/1/e1Vah_rB7M8

het is ook wel leuk om te weten dat deze motor te koop staat voor 2000 euro
mocht iemand interesse hebben stuur maar een pb



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved