Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'tikkend geluid op hoge toeren ' (ID 62178).
De reply is geschreven door WestlandMB (UserID 18664) op 20-8-2010 20:03.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
20mm mikuni is niet goeie keuze. zoals je zelf al zei laatste kwart gas voeg je enkel lucht toe, dat is een tekortkoming van de 20 mikuni voor zware setups.

duw er een kortere gasnaald (bvb van een 12/18 keihin(evt imi)) in dan loopt ie vast wel wat btr.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 16-8-2010 om 12:11 uur.



Met een kortere gasnaald wil je bereiken dat hij meer brandstof krijgt in verhouding tot lucht, zodat de combinatie weer goed is?, alleen de doorstroom is beperkt door die 20mm?, in dit geval heeft het meer nut om eerst me gasnaald zo hoog mogelijk te zetten, zodat hij meer brandstof krijgt.

Passen keihin gasnaalden in een mikuni?
En met een te korte gasnaald, knalt op gegeven moment het benzine uit je uitlaat, zelfs met 1mm verschil, wat dan al enorm veel is. Dus waarom zou dit zo maar kunnen?

(met mijn kawasaki ar50, had ik mijn gasnaald iets geveilt, daardoor knalde hij liters benzine door me uitlaat vandaar die redenering).


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
kop idd uitdraaien om de compressie te verlagen en controleren op koolaanslag.

eventueel de verbrandingskamer polijsten om koolafzetting te voorkomen.

Dit bericht is gewijzigd door Leen op 16-8-2010 om 9:27 uur.


Het probleem lijkt me niet de compressie, omdat ik de zuiger al iets hebt opgeschuurt na de 1e warmloper. (blijkbaar toch dus wel door het pingelen).

Bedoel je met de verbrandingskamer alleen me cilinderkop, of ook cilinder?, want polijst ik die, dan is het logisch dat ik minder compressie hebt, want ik haal dan gewoon een deel van me wand weg.
Lijkt mij niet de bedoeling?. (koolaanslag is niet te bekennen, alleen op zuigerkop).

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
detoneren zeker helemaal verhelpen! anders heb je niet lang plezier van je blok


Ik herinner dat jou MB er ook last van had? hoe heb jij het opgelost en wat zijn de gevolgen als je dat niet doet.









Daarnaast heb ik nog een nieuw probleem.

Tijdens het optrekken in me 1e en soms in me 2e versnelling, geef ik gas, trekt hij enorm snel op, dan lijkt het alsof de ketting even eraf ligt voor 1 seconden, en pakt hij hem weer.
Doet mij denken aan een slippende koppeling. (ik heb een standaard 3-plaats koppeling)..

Zou ik deze moeten vervangen voor een 4-plaats? of zijn er ook andere opties, zoals ATF olie, wat ik ooit hebt gehoort?. Ik kijk liever uit met olie, omdat je verschillende diktes hebt, en ik wel zeker van mijn zaak wilt zijn.

Overigens hoeft dit niet eens een slippende koppeling te zijn.

Mvg,
Mark



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved