Brommerforum.nl - Print: Reply

Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Cilinder keuze - Brommer revisie' (ID 62305).
De reply is geschreven door FreakyRik (UserID 18552) op 8-8-2010 11:32.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
Kijk dat is achtergrond info welke iets meer duidelijkheid schept.
allereerst, dat de brommer daar geen last van had natuurlijk
50.000 dan zullen je zijdelingse krukaslagers wel aan hun einde zijn.
big end mag dan ook wel vervangen idd
Castrol Power RS, toch niet de 4 takt versie he.
cilinder opmeten bedoel ik niet enkel de maat, maar het passen van een nieuwe zuiger en op diverse hoogtes verschil tussen zuigerspeling voelen ivm mogelijke vervorming vd cilinderbus (ovaal bvb) welke niet bij elke cilinder een echte losse bus is maar dat terzijde.
die kop kan je nog prima mee rijden maar optimaal zijn die putjes absoluut niet. de vorm + structuur vd verbrandingskamer kan zomaar een pk schelen en voor een brommertje is dat nogal wat. ook kan het duiden op dat je motortje last van detonatie heeft gehad, of gewoon wat brokstukken van een overleden zuiger ofzo.
die roet kan ook komen van een oliekeerring die na 50.000km ook nog wel eens beginnen te zweten.
die prooij is ook een mooi figuur hij had eens een rv4 bak op zn webshop site te koop staan ik vroeg of hij zeker wist dat ie helemaal goed was, hij mailde dat ie helemaal goed was, ik bestellen, kreeg ik later email dat het een rv3 bak bleek te zijn m.a.w. hij had het blok nog nooit open gehaald. dus rara hoe kon hij toen weten of het goed was? die rv bakken hebben vaak dat het naaldlager ervan niet optijd vervangen wordt in het carter waardoor een as in gaat vreten.
ik zou vanme leve dus niet met hem in zee gaan, maar dat moet je zelf weten. honen van een nicasil cilinder is idd vrij zinloos alsmede erg dure bezigheid ivm nieuwe wand erin laten zetten. dat kan je beter bewaren voor zeldzamere waardevolle projecten oid, niet voor brommers waarvoor de cilinders op elke straathoek je om de oren gegooid worden.
Ik zou je overigens wel aanraden gewoon een originele derbi cilinder te nemen.
een warmloper krijgt alleen je zuiger te verduren als er tenminste niets afbreekt. vandaar ook mn vraag om volledige foto vd wand.
je hebt nicasil wand die zijn zo keihard dat ze eigenlijk nooit vervormen, nou kijk goed of die wand nergens doorgesleten is, bvb stootrand die je met nagel kan voelen zoniet nieuwe zuiger erin en gaan.af en toe weer eens controleren. niet te zuinig doen (ga je sjagrijnig van kijken, maar ook niet te onzuinig want dan kan je net zogoed een prive jet aanschaffen bijwijze van spreken)
het is maar een brommer motortje, al doende leert men.
wat versta jij onder oliepomp goed zetten? powerRS 2 takt is ontworpen voor 1:50 verhouding
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 8-8-2010 om 10:33 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 8-8-2010 om 10:34 uur.
Hai!,
Ok, als je nog meer info nodig hebt roep maar hoor :P
Ik heb net nog even snel met mn hand aan de drijfstang gevoeld, en die kon ik toch wel meer als 2mm zijwaarts heen en weer bewegen. (ik weet niet of dat iets zegt, maar toch).
Haha, nee ik gebruik gewoon de 2takt versie, altijd al gebruikt.
Ok, nee verder dan de diameter meten zijn we niet geweest, wel heb ik gewoon met het oog gekeken, of de nieuwe overmaat zuiger er mooi ingleed en niet kon wiebelen.
Nee inderdaad, die kop is niet al te best meer, ook een reden waarom ik een nieuwe wil hebben. Nouja dan houden we het erop dat het idd een verslete keerring is die daarvoor heeft gezorgd, die wordt dan straks ook vervangen. En eigenlijk wil ik gelijk wel alles gelijk goed doen en hebben, want dit wordt de allerlaatste keer dat ik er serieus geld in ga stoppen, hierna moet het toch echt afgelopen zijn vind ik. Ik bedoel ik heb al meer dan 7 keer stilgestaan, met een brom die me 2250 kostte, en mn vrienden rijden op oudere brommers rond, hebben nog geen 1000 gekost, en die dingen rijden door no matter what xD
Zelf heb ik nog niks slechts op te merken over prooij, nog geen zaken met em gedaan ook maarja. Hij heeft wel een mooi aanbod in motordelen enz. hij heeft bijvoorbeeld een doppler krukas staan voor 94. Vind ik een mooie deal dacht ik. Ook heeft hij een nieuwe onsteking, grondplaat en alles eigenlijk wat ik er op/in wil hebben. Behalve dan een nieuwe cilinder, afgezien van zijn imi en zijn achterlijk dure Mallosi.
*slik* een ori Derbi cilinder, sorry maar ik denk niet dat ik dat ga doen. Die kosten wel zo godvergeten duur, dat heb ik er niet voor over. Ook omdat ik al zo veel geld voor em moet uitgeven, alle onderdelen bvb voor de brommer zelf, komen op 396, dan het blok 507, en dan moet hij nog gespoten worden 
De wand heeft afgezien van wat hele lichtje krasjes en 2 kleine veegjes die je alleen kunt zien eigenlijk niets. Met je nagel of vinger, voelt de wand nog helemaal gaaf.
De oliepomp heb ik uitgelijnd met het merkteken op de plaat, en op het carter, (na aanraden van Niek de Wildt)
Ik zal nog wel even fotos gaan maken van de cilinder, maar waarschijnlijk dat ik toch ga voor een nieuwe cilinder.
Welke is dan het beste om te nemen? Uit het rijtje dat ik in mn begin post heb geplaatst?
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved