Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Cilinder keuze - Brommer revisie' (ID 62305).
De reply is geschreven door Saknet (UserID 129) op 8-8-2010 8:18.

hoe kom je derbij dat die grondplaat de oorzaak is?

ik denk dat dat losse schroefje al lang geleden was maar je brommer niks om gaf en dat je je zuiger veelste laat bent gaan controleren (achterstallig onderhoud, lees ook eens een werkplaatsboek daarin staat om de hoeveel km je bepaalde handelingen moet (laten) uitvoeren, jaja een 2 takt heeft niet het eeuwige leven, sterker nog, het is een vrij fragiel gevalletje met name icm achterstallig onderhoud).

en die cilinder fotos hebben we niks aan want je kan niet de hele cilinder zien

en ivm die koolaanslag is het ook wel vrij jammer dat je niet vermeld hoeveel kms je nou precies hebt gemaakt (vrij veel is nogal relatief, vrij veel noem ik 100.000km), of hij ontgrenst is, en wat je in je tank/oliepomp gooit.

ik vermoed echter dat je gewoon mengsmering erin mieterd of iets met nog slechter geschikte olie voor jouw toerentallen danwel te rijke verhouding qua olie, dat verklaard dan meteen je koolaanslag.


overigens heeft die cilinderkop los vd koolaanslag z'n beste tijd ook al heel lang geleden gehad.



verder valt er zowiezo vrij weinig over je cilinder te vertellen behalve op welk punt hij kapot is gegaan. want hij zal simpelweg opgemeten moeten worden, en dan zal er eerst een nieuwe zuiger bij moeten komen om de zuigerspeling met de hand te kunnen controleren, voordat je weet of je cilinder oud ijzer is. waarschijnlijk is die cilinder gietijzer dus kan hij ook zo gehoond worden en is er gewoon overmaat beschikbaar waardoor je bij een goeie dealer met 50 euro klaar bent, excl krukas e.d.

heb je ook gecontroleerd op krukas lagers spelingen alsmede drijfstangoog egaalheid alvorens je besloten had je blok los te gaan (laten) rukken?


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 8-8-2010 om 8:29 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved