Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Wat zijn de beste soort lagers' (ID 62146).
De reply is geschreven door Saknet (UserID 129) op 14-7-2010 6:09.
zaelfsmerende lagers zijn voor achterwielen enzo. lagere toerentallen iig. die smering die daar dan in zit is te dik voor hoge toeren (draait te zwaar) en het wordt dan ook nog eens te warm door dat de olie niet gelijk de hitte af kan voeren naar de massa van het blok.
wat jij wilt weten is welke lagers waar moet nou dat is bijzonder simpel.
krukaslagers hangt gweoonvolledig van je toerental af van de powerband.
versn bak draait minder hard en die wil je bij koude motor meteen zo weinig mogelijk speling hebben, dus dan zit je al gauw op c1/ c2 of c0 ofzo (c0 = standaard) Je zou wel bvb een versn bak lager aan de kant vd kering gesloten kunnen houden, dat boeit toch geen zak. (logisch denken doet n hoop)
als je nou eens een keer op google had gezocht naar "lagers c1 c2 c3 c4" had je eigen verstand de boel ook kunnen bevatten.
balansas lagers en alles wat met geljike snelheid met de krukas mee draait moet je zelfde lagers in raggen als om je krukas
als je nou een werkplaatsboek zou kunnen scoren van jouw model fiets, dan staan daar alle aangeraden typeaanduidingen van lagers in.
let wel op dat je een fatsoenlijk merk lagers aanschaft. maar je merkt vanzelf wel welke lagers dat zijn want bij slechte merken zijn soms nieuwe lagers al rumoerig.
en anders kan je altijd nog op google kijken maar dan kom je al gauw bij persoonlijke belangen uit van mensen die aandelen van goedwaardeloze kutmerken hebebn. enzo.
owja en kijk vooral niet naar prijs, de goedkoopsten kunnen gewoon de besten zijn. alles is mogelijk in het hedendaagse economie circus.
sommige lagers hebben bvb de hele wereld overgereisd, geen wonder dat ze zo duur zijn dan. sommigen hebben dat 2x gedaan. want dan zijn ze dus retour gestuurd ivm rotte appel. anderen hebben grondstoffen van mars.of daar ergens uit de buurt
voor zon werkplaatsboekje kan je bvb naar www.ktm.com gaan en die aardige mensen mailen of je brommerboer lastig vallen of googlen
http://www.google.nl...0+pdf+service+manual
http://www.speurders...dingen-57345523.html
http://www.google.nl...EXC+200+pdf+workshop
http://www.carlsalte...torcycle-manuals.asp
moeilijk he allemaal..
en als je er dan achter bent vanuit je luie stoel, vergeet dan vooral niet om wederom vanuit je luie stoel naar bvb een webshop als www.detechnoshop.nl te gaan en daar je lagers te halen.
n als je dat werkplaatsboekje nu nog steeds niet hebt, lijkt me vrji stug gezien je 1e zin is "ik ben bezig mn ktm blok te reviceren" ohnee, hahahahaha, jij bent vrij uniek want je bent je blok aan het restaureren ipv reviceren ;D, tenzij je ADHD hebt want een kenmerk van ADHD mensen is dat ze nooit lezen danwel denken voor ze doen, ik heb zelf eens een ADHD test gehad en daarin werd mij gevraagd of ik ook wel handleidingen lees)
probeer dan deze klik
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 14-7-2010 om 7:08 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved