Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'koppelingblokkeersleutel voor en tsx ' (ID 62063).
De reply is geschreven door Saknet (UserID 129) op 2-7-2010 1:32.

denk logisch na.

zuigerstop komt kracht op je naaldlager in je zuiger , alsmede je bigend lager . niet bepaald verstandig dus. verre van , eerder .

IK CITEER
bron
(een bromfietswinkel met een gevestigde naam), maar je zou ook werkplaatsboekjes hierover kunnen naslaan van gevestigde merken zoals aprilia waarin ze je bvb ook vertellen dat je altijd handschoenen aan moet doen omdat olieresten langdurig aan je fikken huidkk verwekkend zijn en als je overigens eenmaal huidkk heb dan heb je 50% meer kans op elke andere vorm van kk.
Quote:

Let op, een zuigerstop
kan ernstige schade aan je zuiger veroorzaken, weet dus goed waar je mee bezig bent.

Waar hun dan op doelen is dat waar je pistonpen in je zuiger zit de zuiger ook nog wel eens kan scheuren. iets waar ik persoonlijk HELAAS ook ervaring mee heb, wat me toevallig ook een honda mb8 drijfstang lager gekost heeft iedereen weet wat n nieuwe origineel honda mb8 krukas kost (dik 500 euro), en dat originele drijfstangsetjes niet te krijgen zijn. Iedereen weet immers dat aluminium (zuiger) amper kan vervormen en gelijk breekt/scheurt.

zet je m in een versnelling. en je moet flink zwaar draaien, dan komen er dankzij hefboom effect van gereedschap soms meer krachten op dan goed is voor je ketting.

ketting vervangen is minder werk dan motor revisie .

Wat ik altijd doe, is thijsse zn methode. heb nog NOOIT iets daarmee kapot gehad, in 12 n half jaar sleutelen. Doe aub geen kleine (aluminium) zooi ertussen. Je kan die prulzooi amper beethouden voor je het weet je fikken ertussen of ding schiet weg in je oog. moordenaars en berovers hier op bf

Wat ik soms ook doe als de betreffende constructie van het relevante apparaat (waar ik dan aan sleutel) icm die van m'n gereedschap, het toelaat, is de koppeling blokkeren tussen de inhammen in het koppelingshuis waar je koppelingsplaten invallen.

daar heb je niet veel meer voor nodig dan een lange ijzeren staaf en die kan je bij sommige constructies gewoon vast hangen achter je stepjes. 3 seconden lijm werk dus


En voor de wanhopigen onder ons: stop nooit een pen door je drijfstangoog om hem te blokkeren. Want, beste lezer. Die knapt natuurlijk gewoon uit mekaar.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-7-2010 om 1:51 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved