Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'SOBW racer' (ID 62004).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 23-6-2010 13:09.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
doppler cilinders lopen inderdaad wel eens snel warm en vast:( das altijd wel jammer maar daar is het volgende op gevonden.
en schijnt het zo te zijn dat vanuit de fabriek er nog wel eens een verkeerde zuiger bijin wordt gedrukt en dat het soms daardoor niet mooi past en loopt het in de soep.
dus een betere zuiger erbij meten is een optie en dan gaat het goed.
hetzelfde geld voor de athena en parmakitjes voor de kreidler waar dit ook vaak bij voorkomt.
en dan bedoel ik de 50cc 60cc en 70cc kitjes (meestal 60cc en de 70cc)
maargoed ik denk dat je opzich de doppler wel net zo hard kan laten lopen zoals de metrakitt.
maar ik denk als je de uitlaatpoort nog eens wat optimaliseerd en de spoelpoorten onder een andere hoek laat maken dat je al heel ver komt.
ik heb ook wel eens gezien dat ze er dan een metrakitt cilinderkopje op zetten. en dat dit al veel uit zal maken met je verbranding wat bij bijv. bij de doppler nog beter had gekunt.
maar welke metrakitt heb jij eigenlijk dan in je hoofd?
1 met de fluitpoorten?
2 met de vlinderpoort?
welke van de 2
want de fluitpoorten heeft wel als voordeel dat je wat meer druk hebt door die uitlaatpoort inplaats van de vlinderpoort.
wat je wel eens ziet is dat zelfs de ervaren tuners de uitlaatpoort gewoon te groot maken en dat die dan te weinig druk heeft om het waar te brengen.
en daar heb je minder kans van met een fluitpoort uitlaat
gr peter
Ik kraak niet graag mensen af, maar man man wat praat jij een onzin.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved