Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'SOBW racer' (ID 62004).
De reply is geschreven door yamahadt1986 (UserID 14353) op 23-6-2010 11:00.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
hallo,
ik heb beide cilinders hier thuis liggen (50cc derbi)
rij er zelf geen sobw maar Brommercross..
voor race zou ik je sowieso de metrakit aanbevelen, want deze is orgineel al veel mooier afgewerkt en heeft een super mooie grote uitlaat kanaal.
ik ben gestopt met rijden met doppler cilinder omdat hij veel zuigers vrete en nog wel eens warm/vast liep..
kheb oko gereden met een bidalot replica cilinder, zeer fijne/snelle en slijtvaste cilinder(hiermee reed ik eerst brommercross ga nu rijden met pro race om te kijken of het sneller gaat zo niet ga ik weer rijden met bidalot)
ik hoop je zo genoeg info te hebben gegeven en anders kun je gewoon een PM sturen..
gr. Eef
doppler cilinders lopen inderdaad wel eens snel warm en vast:( das altijd wel jammer maar daar is het volgende op gevonden.
en schijnt het zo te zijn dat vanuit de fabriek er nog wel eens een verkeerde zuiger bijin wordt gedrukt en dat het soms daardoor niet mooi past en loopt het in de soep.
dus een betere zuiger erbij meten is een optie en dan gaat het goed.
hetzelfde geld voor de athena en parmakitjes voor de kreidler waar dit ook vaak bij voorkomt.
en dan bedoel ik de 50cc 60cc en 70cc kitjes (meestal 60cc en de 70cc)
maargoed ik denk dat je opzich de doppler wel net zo hard kan laten lopen zoals de metrakitt.
maar ik denk als je de uitlaatpoort nog eens wat optimaliseerd en de spoelpoorten onder een andere hoek laat maken dat je al heel ver komt.
ik heb ook wel eens gezien dat ze er dan een metrakitt cilinderkopje op zetten. en dat dit al veel uit zal maken met je verbranding wat bij bijv. bij de doppler nog beter had gekunt.
maar welke metrakitt heb jij eigenlijk dan in je hoofd?
1 met de fluitpoorten?
2 met de vlinderpoort?
welke van de 2
want de fluitpoorten heeft wel als voordeel dat je wat meer druk hebt door die uitlaatpoort inplaats van de vlinderpoort.
wat je wel eens ziet is dat zelfs de ervaren tuners de uitlaatpoort gewoon te groot maken en dat die dan te weinig druk heeft om het waar te brengen.
en daar heb je minder kans van met een fluitpoort uitlaat
gr peter
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved