Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Nachttopic Deel 43 0:00-7:00' (ID 61234).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 22-6-2010 1:02.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


mag je baas mij vertellen hoe aluminium met een smeltpunt van 650 (?) graden het uithoudt bij temperaturen van 800-900 graden.

ik zeg niet dat het niet kan, maar het lijkt me onlogisch..ding heeft ook 0 koeling daar.

ben nu ook wel benieuwd eigenlijk



Het bleek dat hij op de compressor-kant van de turbolader doelde, maar volgens mij is dan de elasticiteitsmodulus van aluminium nog steeds veel te laag om dat aan te kunnen.
Heb een bedrijf wat in turbo's handeld gemaild, wil het nou weten ook.

Maar de turbinekant van de turbolader is iig van inconel (nikkel chroom ijzer legering).

Ook vrijwel alle bladen in een turbofan (straalmotor) zijn van inconel, behalve het eerste "fan" wiel, die is van titanium.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 22-6-2010 om 1:05 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved