Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'Nachttopic Deel 43 0:00-7:00' (ID 61234).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 9-6-2010 0:29.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
[...]



Niek ga morgen aan een prorace werken, wat moet er opgemeten worden?

( btw kan jij mij eventjes toevallig vertellen hoe je kan weten of de zuigerveer versleten is als je hem los in de cilinder hebt, afstand tussen de twee stukken van de zuigerveer toch hoe groot mag deze ongeveer zijn,

En wat was ook alweer de ideale squish voor een pro race ? )



Zet de squish maar op 0,7mm en de zuigerveren zullen waarschijnlijk versleten zijn bij een ruime 0,5mm de als je hem in de cilinder legt circa 5 - 10mm onder de top.
Echter is de zuigerveerspeling erg verschillend per cilinder, ik gok dus dat de originele zuigerveerspeling zoon 0,2 - 0,3mm was, je kunt er namelijk wel ongv vanuit gaan dat de zuigerveer versleten is bij een 2maal zo grote speling als origineel.

De maat die ik moet hebben is het hoogteverschil van de zuigertop-bolling (deze ligt rond de 2mm).
Als je een hoogtemeter hebt, dan het liefst daarmee opmeten op een glasplaatje of iets anders vlaks.
Als je dat niet hebt, dan kun je bijv een schuifmaat in de bankschroef zetten (gewoon dat hij op zijn plek blijft, niet vast ofzo) en dan daaronder een glasplaatje vlak neerleggen waar je de zuiger op kan leggen en dan gewoon met de dieptemeter van de schuifmaat het verschil tussen de afstanden tot het bovenste punt van de zuiger en de bovenkant aan de rand van de zuiger.

Heb je een derbi of een Am6 blokje?

En heb je de zuiger al los liggen?
Want dan zou het heel relax zijn als je het nu kon opmeten, want ik wou nu nog graag een cilinderkopje ontwerpen om morgen te CNCen.

Alvast bedankt.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 9-6-2010 om 0:36 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved