Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 44"' (ID 61849).
De reply is geschreven door ikkejw (UserID 9762) op 8-6-2010 19:09.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DarkSoul
Klein vraagje over een cilinder jongens!
Hoe komt het dat als de zuiger weer omhoog komt, het mengsel van lucht/benzine niet door de uitlaatpoort gewoon wegloopt?
Want dat zit op dat moment toch aan een rechtstreekste verbinding tussen spoelpoorten en uitlaatpoort?
Of loop ik nu echt raar te kijken?
Dit bericht is gewijzigd door DarkSoul op 8-6-2010 om 18:47 uur.
Dit bericht is gewijzigd door DarkSoul op 8-6-2010 om 18:49 uur.
klopt ja, dat is ook het grootste probleem van een tweetakt. uniflow 2takt heeft dit probleem niet, maar dat wordt alleen toegepast in scheepsdiesels.
om toch zo weinig mogelijk mengsel in je uitlaat te krijgen, staan de spoelpoorten wat naar achter gericht. en de expansieuitlaat is zo berekend, dat hij op precies het juiste moment de uitlaatgassen weg zuigt, en dan meteen het meegezogen mengsel terugstuwt in de cilinder. maar dit werkt maar in een klein toerengebied echt optimaal, daarom heeft een snelle 2takt zo'n korte powerband.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved