Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Discussie over Koppeling' (ID 61871).
De reply is geschreven door pieterschalkwijk (UserID 20470) op 8-6-2010 19:06.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rens tzr
[...]
dit is niet allemaal waar.
de vertanding heeft niks met de koppeling of het vermogen van de brommer temaken, bijv als je met een zware vertanding op trekt en je brommer levert 10 pk en je koppelling slipt en je doet er dan een lichtere vertanding onder en je trekt even hart op hoef je niet volgas tegeven en levert je brommer maar 7 of 8 pk en slipt je kopeling niet, maar geef jij dan weer volgas en levert je brommer weer 10 pk slipt je kopeling als nog.
dat komt om dat het vermogen van de cilinder via de krukas eerst door de kopeling gaat en dan pas naar de vertanding (versnelingsbak/ ketting tantwiel verhouding) een 6 bak helpt dus ook geen eene moer.
wil jij dat deze koppelling niet meer slipt moet je het VOOR DE KOPPELLING zoeken en dus niet ER NA dus een andere, cilinder, uitlaat of carberateur.
Dus jij zegt dat als je koppeling slipt je een te slome cilinder hebt?
Je koppeling slipt als de kant van je cilinder harder draait dan de kant die je vermogen van je krukas overbrengt op je versnellingsbak. Het wordt voor de koppeling dus te zwaar gemaakt om je versnellingsbak snel genoeg in beweging te krijgen. Dan klopt het dus niet dat het aan je cilinder, uitlaat of carburateur ligt.
Het ligt dan aan je koppeling.
Als je de brommer lichter vertand, komt de versnellingsbak makkelijker op gang en zal je koppeling minder snel slippen.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved