Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Discussie over Koppeling' (ID 61871).
De reply is geschreven door -simon- (UserID 10911) op 8-6-2010 18:41.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rens tzr
[...]
dit is niet allemaal waar.
de vertanding heeft niks met de koppeling of het vermogen van de brommer temaken, bijv als je met een zware vertanding op trekt en je brommer levert 10 pk en je koppelling slipt en je doet er dan een lichtere vertanding onder en je trekt even hart op hoef je niet volgas tegeven en levert je brommer maar 7 of 8 pk en slipt je kopeling niet, maar geef jij dan weer volgas en levert je brommer weer 10 pk slipt je kopeling als nog.
dat komt om dat het vermogen van de cilinder via de krukas eerst door de kopeling gaat en dan pas naar de vertanding (versnelingsbak/ ketting tantwiel verhouding) een 6 bak helpt dus ook geen eene moer.
wil jij dat deze koppelling niet meer slipt moet je het VOOR DE KOPPELLING zoeken en dus niet ER NA dus een andere, cilinder, uitlaat of carberateur.
maar je hebt met een lichtere vertanding een minder groot koppel nodig om aan te rijden of te versnellen. daarom slipt de koppeling ook vaak pas in de 2e of 3e versnelling omdat je dan een groter koppel nodig hebt om te versnellen door de zwaardere versnelling.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved