Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Discussie over Koppeling' (ID 61871).
De reply is geschreven door rens tzr (UserID 18374) op 8-6-2010 18:12.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pieterschalkwijk
Als je een zwaardere vertanding hebt heeft je motor meer moeite om je achterwiel draaiend te krijgen. Vergelijk het maar met je fiets, als je dan schakelt naar een lichtere versnelling (vertanding) hoef je minder moeite te doen om te trappen.
Dus als je koppeling slipt is een lichtere vertanding inderdaad en theoretische oplossing. In praktijk zul je zien dat het niet erg veel helpt.
dit is niet allemaal waar.
de vertanding heeft niks met de koppeling of het vermogen van de brommer temaken, bijv als je met een zware vertanding op trekt en je brommer levert 10 pk en je koppelling slipt en je doet er dan een lichtere vertanding onder en je trekt even hart op hoef je niet volgas tegeven en levert je brommer maar 7 of 8 pk en slipt je kopeling niet, maar geef jij dan weer volgas en levert je brommer weer 10 pk slipt je kopeling als nog.
dat komt om dat het vermogen van de cilinder via de krukas eerst door de kopeling gaat en dan pas naar de vertanding (versnelingsbak/ ketting tantwiel verhouding) een 6 bak helpt dus ook geen eene moer.
wil jij dat deze koppelling niet meer slipt moet je het VOOR DE KOPPELLING zoeken en dus niet ER NA dus een andere, cilinder, uitlaat of carberateur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved