Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp '27mm op 50cc?' (ID 61853).
De reply is geschreven door Martijn II (UserID 4778) op 7-6-2010 20:01.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Je hebt maar 50 cc
Om uit een 50 cc top vermogen te halen moet je je motor veel voeding geven.
Als je zelf zwaar lichamelijk werk moet doen, wil je ook een extra boterham.
Heb je zelf geen conditie dan hou je de motor niet op zijn toerental waar hij het best loopt, je bent daarvoor te moe, dan pakt een kleinere carburateur beter weer op.
Maar de meeste coureurs willen (net als ik vroeger) weing voor hun conditie doen.
De beste motocross coureurs die Nederland heeft gehad, zijn allemaal begonnen op een 50 cc
zo is het volgens mij met alles. Ik heb leren wheeliën op een originele MT, dan leer je een stuk beter je balans vinden dan met een motor die het vermogen heeft zich weer richting balanspunt te trekken.
Als je de basis met 'minder goed' materiaal onder de knie hebt, kan het met beter (sneller) materiaal alleen maar beter worden. De basis ligt er in ieder geval.
Ik zou hoe dan ook voor straatgebruik een kleine carb nemen. De carb is afhankelijk van de lucht die de motor aanzuigt, en kan aanzuigen. Denk toch dat de meeste 50cctjes dusdanig weinig toeren draaien en relatief slecht geflowd zijn dat een grote carb noodzakelijk is. Dan komt je uitlaat ook nog eens om de hoek kijken... als dat ding berekend is op 10k rpm en je carb flow voor 15k dan gaat het nooit efficient zijn.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved