Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp 'gereedschap carter ed' (ID 61845).
De reply is geschreven door jeffke (UserID 19736) op 5-6-2010 16:31.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-fan
[...]
Bedankt!
kan ik wat mee, trouwens ook met wat "Paul-met-Puch" zei..
Thanks!
Als ik verder nog ergens tegenaan loop vraag ik t wel.
ps kan ik het net zo doen als op dit filmpje?
o ja, waar zit de grondplaat van mn ontsteking en hoe kan ik zien dat de ontsteking in het midden staat (precies goed)?
http://www.youtube.com/watch?v=ifPsK0P95fQ
Dit bericht is gewijzigd door TSX-fan op 5-6-2010 om 16:19 uur.
Voor het grootste gedeelte wel, suzuki is wel iets anders.
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/121
Er zitten 5 boutjes vast (nummer 1) als je die los en eruit hebt kun je nummer 2 en 3 eruit halen (daarvan zit er 1 achter elk boutje, dus ook 5 in totaal), als je die ook eruit hebt kun je 4 eraf halen. 5 is een naaldlagertje, die blijft misschien aan 4 kleven dus niet dat je hem ineens kwijt bent ofzo :P
Dan kun je alle koppelingsplaten eruit halen en de nieuwe erin doen.
De grondplaat is de plaat waar de ontsteking op vast zit. Hij zit ook vast met 3 bouten, als je die 3 bouten een beetje los draait kun je de grondplaat draaien en zo op tijd zetten
De ontsteking staat op tijd als het streepje op het carter (de bevestiging van de grondplaat links boven) in het midden van de 2 streepjes op de grondplaat staat. Maar tsx kun je vaak ook op gewoon zijn vroegst zetten als hij niet meer standaard is (gewoon helemaal rechtsom draaien).
Wel even de koppelingsplaten weken in de olie voor je ze vervangt. Is namelijk beter voor de platen
Edit: Tsx heeft een elektronische ontsteking, dus dan hoef je alleen maar de grondplaat te verdraaien om hem op tijd te zetten
Dit bericht is gewijzigd door jeffke op 5-6-2010 om 16:34 uur.
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved