Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Begin Forum in het onderwerp '"Kleine vragen Topic Deel 43"' (ID 61157).
De reply is geschreven door Niek de Wildt (UserID 13667) op 5-6-2010 0:45.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik ben aan het kijken wat voor voorontsteking ik nodig heb voor mijn dt

wat info:

yz80 blok
42mm slag
84mm drijfstanglengte

fabrieksgegevens (als ze kloppen) 0.8mm BDP ~ 14,5 graden @11000 toeren dat lijkt me de waarde wanneer de ontsteking zich zelf maximaal vervroegd?

als ik dan 20 graden voorontsteking pak als begin punt.

met deze formule:

afbeelding

=84+21*(1-COS(20))-WORTEL(84^2-(21*SIN(20)^2))

kom ik op 12.5mm voorontsteking bij 20 graden uit, dat lijkt me niet kloppen.

wat doe ik fout.


Die 14,5graden voorontsteking @11000 toeren is niet als hij maximaal verlaat is, maar dat is het toerental waarbij de motor zijn hoogste vermogen haald.

Je moet begrijpen dat die 0,8mm die ze aangeven dus niet is op welke "vervroeging" de grondplaat standaard staat, nee, die staat bijv op 3,0mm vervroeging bij nul toeren, en verlaat hem tot bijv 0,5mm vervroeging bij 14.000toeren waarbij bij 11.000toeren de ontsteking dus nog 0,8mm (ofwel 14,5graden) vervroegd.

Geef me eens de setup van je brommert en bij welk toerental het top vermogen ligt.
(geef ook maar poorttimingen etc als je dat hebt)

Begrijp ik het goed dat de DT dezelfde slag etc heeft als de YZ?




Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved