Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'MB5 loopt zonder bougiekap' (ID 61716).
De reply is geschreven door TECstar (UserID 16763) op 28-5-2010 19:31.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rocket Rico
[...]



Misschien moet jij je toch maar eens goed in de theorie gaan verdiepen, want er klopt niks van wat je zegt. Als de squish hooogte ruim is (groot), dus lage compressie, heb je niet zo snel last van detonatie, behalve als je hem veel te groot maakt

leg uit

Quote:
maar ik neem aan dat je er niet 4 voetpakkingen tussen hebt gedaan. Krappe squish, dus (te) hoge compressie = kans op detonatie.

Dus als hij helemaal standaard is (zoals jij zegt)en er niks is afgevlakt en de goede voet en koppakking hebt gebruikt, hoort de squish hoogte gewoon goed te zijn.(trouwens de eerste keer dat ik iemand hoor zeggen dat hij last heeft van detonatie omdat zn brom standaard is )



beunhaas
ik zeg dat de squishruimte "groot" is omdat hij std, niet dat hij detoneert omdat hij std is

en als ik zeg dat alles std is mag je aannemen dat er niet meerdere pakkingen zijn gebruikt

Quote:
En nee, geloof me nou maar dat is niet het enigste waardoor je brom kan gaan detoneren. Want zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt heb je er geen last van als de brommer nog helemaal koud is. Dus je raad het al als de cilinder erg heet wordt heb je meer kans op detonatie.

heb ik ooit gezegd van niet?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rocket Rico
[...]



De truc met hogere octaangehalte was meer voor in zijn algemeenheid bedoelt (euro 98 of octaanbooster wordt ook een beetje duur voor een wegbrommer). Maar idd als de brommer rookt als een ketter kan het heel goed een lekke keerring zijn, overmatige koolaanslag op de zuiger en cilinderkop kan ook voor een te hoge compressie zorgen.

Dus Frysk ben het met je eens, beter dat hij het blok nakijkt



en je hoeft niet precies te zeggen wat frysk al zei

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 28-5-2010 om 19:32 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved