Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'MB5 loopt zonder bougiekap' (ID 61716).
De reply is geschreven door Frysk (UserID 6584) op 28-5-2010 12:22.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rocket Rico
[...]
Misschien moet jij je toch maar eens goed in de theorie gaan verdiepen, want er klopt niks van wat je zegt. Als de squish hooogte ruim is (groot), dus lage compressie, heb je niet zo snel last van detonatie, behalve als je hem veel te groot maakt, maar ik neem aan dat je er niet 4 voetpakkingen tussen hebt gedaan. Krappe squish, dus (te) hoge compressie = kans op detonatie.
Dus als hij helemaal standaard is (zoals jij zegt)en er niks is afgevlakt en de goede voet en koppakking hebt gebruikt, hoort de squish hoogte gewoon goed te zijn.(trouwens de eerste keer dat ik iemand hoor zeggen dat hij last heeft van detonatie omdat zn brom standaard is )
En nee, geloof me nou maar dat is niet het enigste waardoor je brom kan gaan detoneren. Want zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt heb je er geen last van als de brommer nog helemaal koud is. Dus je raad het al als de cilinder erg heet wordt heb je meer kans op detonatie. De cilinder kan ook te warm worden door bijvoorbeeld een te schraal mengel.
Hittegraad bepaald de warmte afvoer van je bougie naar de cilinderkop
Overigens kan je proberen de detonatie op te lossen door benzine met een hoger octaangehalte te gebruiken (euro 98). Of octaan aan je benzine toe te voegen (octaanbooster)
als de brommer helemaal standaard is moet je de detonatie niet oplossen door andere benzine of iets van die grappen, dat doe je met brommers die opgevoerd zijn en een hoge compressieverhouding hebben.
dit ding NIET.
als er te veel olie in de benzine zit (bijv lekke krukaskeerring) kan neemt de koelende werking van de benzine ook af en word hij ook veel te warm, begint hij te roken en is de kans op detoneren gewoon veel groter.
Dus trek je blok nu maar uit elkaar en kijk de boel na !
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved