Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'MB5 loopt zonder bougiekap' (ID 61716).
De reply is geschreven door Rocket Rico (UserID 10268) op 28-5-2010 12:07.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]
dat klinkt wel het meest logisch...
[...]
hittegraad heeft geen fucking drol te maken met detonatie wel of niet
daarbij draagt 3k stationair niks bij aan eventueel wel of niet goed lopen van je brom
verder heb je detonatie of geen detonatie gezien het gaat om een squish die belachelijk groot is doordat dat ding helemaal std is
Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 27-5-2010 om 22:41 uur.
Misschien moet jij je toch maar eens goed in de theorie gaan verdiepen, want er klopt niks van wat je zegt. Als de squish hooogte ruim is (groot), dus lage compressie, heb je niet zo snel last van detonatie, behalve als je hem veel te groot maakt, maar ik neem aan dat je er niet 4 voetpakkingen tussen hebt gedaan. Krappe squish, dus (te) hoge compressie = kans op detonatie.
Dus als hij helemaal standaard is (zoals jij zegt)en er niks is afgevlakt en de goede voet en koppakking hebt gebruikt, hoort de squish hoogte gewoon goed te zijn.(trouwens de eerste keer dat ik iemand hoor zeggen dat hij last heeft van detonatie omdat zn brom standaard is )
En nee, geloof me nou maar dat is niet het enigste waardoor je brom kan gaan detoneren. Want zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt heb je er geen last van als de brommer nog helemaal koud is. Dus je raad het al als de cilinder erg heet wordt heb je meer kans op detonatie. De cilinder kan ook te warm worden door bijvoorbeeld een te schraal mengel.
Hittegraad bepaald de warmte afvoer van je bougie naar de cilinderkop
Overigens kan je proberen de detonatie op te lossen door benzine met een hoger octaangehalte te gebruiken (euro 98). Of octaan aan je benzine toe te voegen (octaanbooster)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved