Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Cilinders honda mb' (ID 61720).
De reply is geschreven door Saknet (UserID 129) op 25-5-2010 22:45.

cilinders ja leuke dingen.

ga gewoon voor DMP
dremel erin afwerken klaar.

honen + nieuwe zuiger goedkope bezigheid.

met imi rijdt je voor hetzelfde geld minstens 30.000km verder.

hoe dat komt?
uitlaatpoort is veel minder breed.
verschil tussen 2/t en 4/t cilinder zit voornamenlijk in het feit dat er poorten in een cilinder zitten. Dus je kan dan ook vast wel begrijpen dat het slijtage verschil ook door die poorten komt.


als je echt nonstop volgas rijd dan kan je btr een nica/chroom wandje hebben. helemaal met AC ivm temperatuurwisselingen.


goed inrijden dan slijt imi netzo hard als eender welke gietijzer cilinder. en het verschil in kosten is dus absurd want die merk cilinders hebben veelste brede uitlaatpoorten en zijn niet te honen. prima recept, althans voor een lege beurs. dit komt omdat ze doodsbang zijn dat ze anders het stempel van een "slome" cilinder krijgen. (= minder verkopen)

die lui teren er voornamenlijk ook op adt bij 2-t betrouwbaarheid toch al niet zo hoog zit, en het gros niet weet dat dat door te brede poorten komt.

en dan nog even over kwaliteit: gietijzer is gietijzer. geschikt als cilinder of ongeschikt. gezien dit spul als cilinder in de winkel ligt, is het soort gietijzer (gebruikte materiaal) dus blijkbaar geschikt. Tenzij jij (kenny) in de dmp fabriek bent geweest, kan je dus niet zomaar zeggen dat hun materiaal met verkeerde danwel te weinig kwaliteit(en) gebruiken bij hun productieprocessen.

zie ook http://mail.vssd.nl/hlf/m002h02.pdf

na een warmloper mag je blij zijn met eender welke cilinder dat je er slechts met een scheurtje vanaf komt

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-5-2010 om 23:03 uur.


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved