Brommerforum.nl - Print: Reply
Deze reply is gepost in de afdeling Technical Forum in het onderwerp 'Lekkende KVS in cilinder' (ID 61570).
De reply is geschreven door FreakyRik (UserID 18552) op 18-5-2010 10:41.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Ja, en ja.
Als de squish goed staat, dan moet je nog wel even je carburateur netjes afstellen.
Begin voor de eerste start met 5maatjes grotere sproeier ofzo, en als hij dan erg stotterd bouw je het netjes af.
Het afdraaien van de cilinderkop dat hij in de cilinder valt is eigenlijk de mooiste oplossing, dan komt de koppaking ook minder kritisch en zou je hem zelfs zelf kunnen knippen uit pakkingpapier.
Het inspannen op de draaibank kan op 3 manieren:
-In een grote 3 of 4klauw en dan uitklokken dat hij vlak zit.
-Spanmal maken waarbij je hem opspant met tapeinden door de gaten en dan vlak zetten met opvulplaatjes
-Een as van rond 30 en 15 - 20cm lang draaien waar je bougiedraad op snijdt (14 x 1,25mm) zodat je deze vervolgens gewoon op het bougiegat kan inspannen.
Dit laatste is de waarschijnlijk makkelijkste en snelste manier aangezien het hier allemaal niet zo precies hoeft aangezien er alleen maar wat af moet, en je niet precies een nieuwe verbrandingsruimte hoeft te draaien.
Ik heb zoon as al een keer gemaakt en hier thuis liggen, dus als je een keer tijdens de pauze op mijn werk langskomt dan wil ik het er wel even af proberen te draaien
Me werk zit in Weesp (bij A'dam in de buurt) en is 20min stevig lopen vanaf het station.
En je verhaal over de oliepomp was mij onduidelijk, je moet gewoon NIET aan je gashendel zitten, en dan moeten de 2pikkies uitlijnen
(1 op het ding wat ronddraaid als je gas geeft, en 1 op het carter)
En als je dan gas geeft moet het ronddraaiende ding gewoon netjes draaien en weer terug gaan als je geen gas geeft.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-5-2010 om 17:22 uur.
SHIT, sorry dat ik pas 4 dagen later reageer, ik had niet door dat er na mijn laatste post, je nog een keer had gereageerd.
Dat afstellen ga ik zeker doen, alleen wel een tegenvaller dat de lokale bromboer, niet aan terugnemen doet met sproeiers, ik bedoel ik heb er maar 1 nodig, en ze kosten gewoon 2.30 bij hem
Ik heb mijn cilinder nu bij een motor tuning bedrijfje liggen in Dronten, POST & DROS heet dat, die gasten doen ook aan tractorpulling, dus dat zit wel snor, ik bedoel de hele werkplaats stond vol met hoon machines, krukasbalanseerders, draaibanken en frezen :P
En hoe bedoel je eigenlijk precies, dat hij dan "in" de cilinder valt?
bedoel je dan dat de plaats van verbranding meer in de cilinder dan in de kop gebeurt? of bedoel je echt dat de verbrandings kamer in de cilinder schuift als een puzzel?
Zoiets als dit (snel geschetst op paint xD, het rooie betekent dan dat daar wat vanaf moet om em erin te laten vallen)
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved