Brommerforum.nl - Print: Reply


Deze reply is gepost in de afdeling Main Forum in het onderwerp 'NS1 cillinder op MTX-R2 blok' (ID 61605).
De reply is geschreven door Voetentje (UserID 17124) op 16-5-2010 1:06.

Heb nu net van Ruanna (die honda handelaar in Arendonk) vernomen dat hij binnenkort een compleet NS1 blokje binnenkrijgt. Dit past volgens mij ook zo onder een NSR op de CDI natuurlijk na die moet wel van een NS1 zijn. Zou er veel verschil kwa prestatie's zijn met een compleet NS1 blok of een MTXr2 blok met NS1 cilinder?

Van wat ik weet:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mbx.osf.be
Ruanna, je hebt gelijk. Blok is hetzelfde van opbouw als een MBX blok: zelfde versnellingsbak, balansas, ophangpunten e.d. Koppeling en schakelwals zijn echter niet uitwisselbaar!

Verschillend zijn echter:

Ontsteking: signaalgever voor CDI zit aan buitenkant (en op goede positie), spoelen zijn geheel anders (vergelijkbaar met Kokusan of XR/XL). CDI heeft een mooie curve (ongeveer Daytona) die per versnelling veranderd door een sensor op de schakelwals.

Krukas: smallend is pen 13. Krukaslagers hebben andere maat. Slag is wel hetzelfde als MBX80.

Cilinder: de GE3L in 74 ccm smaak. Veul betere timing van met name uitlaatpoort.

Waarom loopt een NS1 zo snel? Cilindertiming, ontsteking(!), carburateur, membraan en uitlaat. En vergeet niet de stroomlijn door het kappenwerk en het veel betere frame.

//SE



Het is even kijken in wat voor staat het blokje is en hoeveel hij er voor vraagt. Anders kan dit wel voordeliger zijn. En het fijne is dat hij helemaal niet verweg van mij woont dus ik kan zelf het blokje komen nakijken. Kan mij een eventuele miskoop ook besparen. Nu is het nog even wachten op meer info.



Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved